נשירת שיער PRP

נשירת שיער נפוצה מאוד בארצנו ומהווה אחת הסיבות השכיחות לפניה לרופא עור. הסוגים העיקריים של התקרחות הם התקרחות על רקע גנטי המכונה הקרחה אנדרוגנטית – התקרחות מסוג זה מצויה אצל כ-80% מהגברים ו40% מהנשים. סוגים אחרים הם נשירת שיער זמנית בגלל סיבות חיצוניות – טלוג’ן אפלוביום והתקרחות איזורית – אלופציה אראטה.

התקרחות אנדרוגנטית נקראת כך בשל התפקיד הבולט של הורמון הטסטוסטרון בנשירת שיער ("אנדרו" שמשעותו גבר) וכן המרכיב הגנטי המאפשר להורמון הטסטוסטרון לגרום להתקרחות (מכאן הסיומת "גנטית"). בסוג זה של התקרחות מתרחש תהליך של התנוונות וירידה הדרגתית בגודל זקיקי השיער עד היעלמותם המוחלטת. כמו כן השרירים הקטנים המחזיקים את זקיקי השיער גם הם מתנוונים , מוחלפים על ידי רקמת שומן וכך אין מי "שיחזיק" את הזקיקים במקומם.

PRP או בשמו המלא Platelet rich plasma.

הטיפול כולל הפקת דם מהמטופל , ניקוי הדם מתאי הדם האדומים , ריכוז של טסיות בנוזל צהוב המתקבל לאחר הרחקת תאי הדם האדומים והזרקת נוזל זה העשיר בטסיות לאיזורי הקרקפת בהם יש נשירת שיער. לצורך הכנת הנוזל אין צורך במעבדה מיוחדת , הכל יכול להתבצע במרפאה על ידי רופא אחד המצויד במכשור מתאים.

מדוע דווקא הטסיות? הטסיות מפרישות חלבונים שפשוט “מכריחים” את העור להתחדש, הן אלו שמתווכות תהליכי ריפוי פצע והחלמת כל רקמה בגופינו לאחר פגיעה. כאשר הטסיות מוזרקות לסביבת השיער בקרקפת, הן מתווכות “ריפוי” של הזקיקים הסובלים, דוחפות לצמיחת זקיקים אלו ובכך  מחדשות את צמיחת השיער. אותם גורמי הגדילה מחיים את זקיקי השיער המתנוונים ונותנים להם תמריץ ביולוגי לצמיחה מחודשת. ריכוז הטסיות בנוזל הפלזמה המוזרק בדרך כלל גבוה פי 3 עד פי 7 מריכוזו בדם רגיל וזה מבטיח כמות מספקת של גורמי גדילה וחידוש צמיחת השיער.

התהליך לביצוע PRP בבריאותא:  רופא עור מומחה בתחום מבצע אבחון מדויק של ההקרחה ואיבוד השיער, לאחר שההקרחה מאובחנת בוודאות כהקרחה אנדרוגנטית המטופל עובר למסלול הטיפול.

ההליך מבוצע באמצעות אקדח הזרקה מיוחד אשר מבטיח פיזור אחיד במאות נקודות על פני הקרקפת. הזרקה זו המבוצעת באמצעות מכשור ייעודי, המכוון לעומק המדויק הנדרש להצלחת הטיפול (0.8 מ”מ). שיטה זו, הוכחה מחקרית כעליונה על כל הזרקה ידנית, הנעשית בגסות וללא כל דיוק בעומק ופיזור הפלזמה המוזרקת. רק כך מובטח הסיכוי הגבוה ביותר להצלחת הטיפול.

שימוש במכשור הטוב ביותר בארץ ובעולם ליצור הפלזמה, הזרקה המבוצעת במכשיר ייחודי וייעודי שנועד לטיפול PRP שהוכח כעליון על כל שיטה אחרת קיימת, אבחון וביצוע הטיפול על ידי רופא עור- הם שמבטיחים את הסיכויים הטובים ביותר להצלחת הטיפול ולתוצאות הטובות ביותר.

נשירת שיער נפוצה מאוד בארצנו ומהווה אחת הסיבות השכיחות לפניה לרופא עור. הסוגים העיקריים של התקרחות הם התקרחות על רקע גנטי המכונה הקרחה אנדרוגנטית – התקרחות מסוג זה מצויה אצל כ-80% מהגברים ו40% מהנשים. סוגים אחרים הם נשירת שיער זמנית בגלל סיבות חיצוניות – טלוג’ן אפלוביום והתקרחות איזורית – אלופציה אראטה.

התקרחות אנדרוגנטית נקראת כך בשל התפקיד הבולט של הורמון הטסטוסטרון בנשירת שיער (“אנדרו” שמשעותו גבר) וכן המרכיב הגנטי המאפשר להורמון הטסטוסטרון לגרום להתקרחות (מכאן הסיומת “גנטית”). בסוג זה של התקרחות מתרחש תהליך של התנוונות וירידה הדרגתית בגודל זקיקי השיער עד היעלמותם המוחלטת. כמו כן השרירים הקטנים המחזיקים את זקיקי השיער גם הם מתנוונים , מוחלפים על ידי רקמת שומן וכך אין מי “שיחזיק” את הזקיקים במקומם.

ראשי > תחומי התמחות > נשירת שיער PRP
whatsapp iso image The Butterfly Button