תסמונת הנוגדנים נגד פוספוליפיד

 - APLS‏  - Antiphospholipid syndrome היא תסמונת של קרישיות-יתר נרכשת הכוללת אירועים של פקקת) טרומבוזיס (והפלות טבעיות חוזרות בנוכחות נוגדנים בדם נגד פוספוליפיד הנקראים בשם כולל APLA ‏אך גם בשמות נוספים.

אבחנה:

בדיקות הדם למציאת הנוגדנים נגד-פוספוליפיד או לופוס אנטי-קואגולנט (נוגדני(APLA  מבוצעות בכל בתי החולים ובקופות החולים. למטופל הנמצא חיובי לנוגדנים אלו מומלץ להיוועץ עם מומחה לראומטולוגיה או המטולוגיה לגבי הצורך בבירור נוסף, במעקב רפואי או בלקיחת תרופות. כמו כן מומלץ כי בני משפחתו מדרגה ראשונה של המטופל ייבדקו לקיום נוגדני APLA בדם.

 

דרכי טיפול

הימצאות הנוגדנים בדם כרוכה בנטייה מוגברת להיווצרות קרישי דם בגוף - קרישיות-יתר נרכשת.

אירוע פקקת, הנגרם בשל קיום נוגדני APLA בדם, מהווה לרב התוויה לטיפול קבוע ב-קומדין וב-וורפרין), כדי למנוע אירועים חוזרים. כמו-כן, באישה הנושאת בדמה נוגדנים אלו וסבלה מהפלות חוזרות או סיבוכים אחרים הקשורים בנוגדני APLA - לידת ילוד במשקל נמוך לגיל ההיריון, רעלת היריון- מקובל לטפל בהריונות הבאים בתרופות נוגדות קרישה כדי למנוע הפלה חוזרת. לאחר הלידה, מומלץ לקבל זריקת קלקסן למשך 6-12 שבועות (תקופת משכב הלידה). כמו כן, אם קיימים נוגדנים אלו בדם האשה, אסור לה ליטול גלולות למניעת היריון או טיפול הורמונלי חליפי בגיל המעבר

רופאים לתסמונת הנוגדנים נגד פוספוליפיד

ראשי > תחומי התמחות > תסמונת הנוגדנים נגד פוספוליפיד
whatsapp iso image The Butterfly Button